Tihany

2009.10.30. 11:07 | Lénárd Gábor | 7 komment

 

 

canon EOS350D, objektiv: EF 28-135 IS USM, szűrő: B&W circular polar 72mm

utómunka: nem volt

gyújtótáv: 28mm (44,8mm ekvivalens), blende f10, záridő 1/250

A bejegyzés trackback címe:

https://macskapicsa.blog.hu/api/trackback/id/tr341486181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lénárd Gábor 2009.10.30. 11:16:41

na végre én is megtudtam, hogy kell feltölteni képet :D
reszkessetek mostantól! :D:D:D

puss 2009.11.01. 17:28:56

Szia Gábor!
Kiváló vitaindító fotó! Gondolom azért indítottál ezzel a képpel, hogy beszélgetni tudjunk kicsit a nagylátószögű épületfotózás nehézségeiről. Itt ugye a nagylátószög az nem is igazából nagylátószög már, 44mm, de még mindig látszanak a tipikus hatásai a hosszú egyenesekre, ilyen szögből fotózva. Hogy ez hozzáad-e a kép értékéhez, vagy éppen elvesz belőle, mindenki döntse el ízlésének megfelelően, én inkább az utóbbira szavaznék, főleg ha a téma egy templom, vagy más hasonló épület.
Amúgy szépen egyben van a kompozíció, szépen sötétül az ég a szűrőnek megfelelően és nagyon ötletesen komponáltad bele a két torony közt csíkot húzó repülőt is.
Amivel bajom van a dőlésen/összetartáson kívül, az talán az objektív sajátossága (nekem is van egy ilyen), hogy kicsit lágy vele minden, amit élesre állítasz, az is. Az épület fehérje ugyan nem égett be, szépen mutat a képen, mégis talán egy korábbi/későbbi időpontot választottam volna a kép elkészítésére, mert a kemény árnyékok, amik a szoknyatetők? stukkók? alatt keletkeznek, megzavarják a tekintet vándorlását végig az épületen. Talán megpróbáltam volna a repülőt is továbbengedni, hátha a hosszabb csík valami pluszt hoz a képnek.
gratulálok még egyszer!

hetye 2009.11.01. 20:35:53

épületről meg városról nekem csak a szokatlan aspektusból készült fotók tetszenek, különben unalmas és közhelyes kép lesz.
ezt mondjuk pont szemből lőttem volna, mert poén, hogy a baloldali óra késik 3 percet. :)
(vagy az nyugatabbra van? hahaha)

a repülőért télleg kár, de fotosoppal 2 perc alatt kivehető

vadpig 2009.11.02. 08:23:30

nekem csak annyi technikai megjegyzésem lenne, h legközelebb talán érdemes lenne eltekinteni az 1000pixel széles állóképtől, és mondjuk 1000pixel magasat kéne feltölteni, m ha vkinek - pl nekem - nem elég nagy felbontású a monitorom - céges, nem tudok rajta állítani -, nem tudom megnézni egyben az egészet
köszi

vadpig 2009.11.02. 12:28:38

nézegettem, inkább max 700 pixel magasak legyenek az állók
ha nem gond

köszi

dittta 2009.11.04. 09:49:14

Kedvenc esküvői fotósom (Daróczi Csaba:) ars poeticáját tudnám idézni:

"A fotográfia azon ágai vonzzák, ahol olyan képeket lehet készíteni, amiket ha meglát a néző, a következő három kérdésre nemmel kell válaszolnia:
- láttam-e már hasonló képet valaha?
- meg lehet-e ismételni a képet később?
- esztétikailag van-e hibája?"

Nekem itt az első kettőre kapásból igen a válasz, és a harmadikra sem tudok feltétlen nemmel válaszolni. Elég kemények az árnyékok és a három domináns színből ( kék,piros,fehér) nem a legjobb árnyalatok vannak együtt. A levendulamezős előtér viszont tetszik!

hetye 2009.11.05. 08:57:45

@dittta: ez jóó!
elgondolkodtató, mert teljesen szubjektív szempontok, mégis sokat elárulnak a képről!

ezt most lenyúltam, köszöntem szépen! :)
süti beállítások módosítása