Sas :) - Santa Cruz

2009.11.11. 12:45 | Lagavagyok | 14 komment

Szoktak így állni a sirályok, de ennek tényleg fél lába volt.  Tudom-tudom nem röhögünk a nyomorékon de marha viccesen ugrált :) ... pontosabban nem nyomorék, hanem a végtagjait tekintve kihívásokkal küzködő ...


Santa Cruz 2009/03/29

DMC-FZ30, 1/320 s, f/5.6, ISO 80, f 59.5 mm,  

( Húztam kicsit a képen de csak az ACDSee-vel méghozzá a (Shadows/Highlight) -ot babráltam. )

 

Gyorsan megcsináltam bottalanra (sokat nem szarozatm vele ez látszik rajta de összehasonlitani jólesz) : 

 Bazze' az úszó bennmaradt :)))) 

 

NA! igy még vadabb :D:D:D

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://macskapicsa.blog.hu/api/trackback/id/1517702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lénárd Gábor 2009.11.11. 16:12:37

kurvafasza, egyszerűségében zsír. egy apró észrevétel: háttérben a bot szerintem nem stimmel, de ez csak az én privát hasfájásom. eddig az egyik legjobb kép ami ide felkerült. éles a madirkó, kicsit mosolyog is (:D), faszák a színek, meg nem mindig lát az ember egylábú sirályt.
...csak ne húzna mindenki a képek színén... lehet, hogy konzervatív vagyok, de számomra az már fotosoppolás. az meg nem fotózás.

hetye 2009.11.11. 16:58:01

én se komponáltam volna bele a boT! :)
amúgy fasza kép, nekem is tetszik.

de mindjárt jönnek az állatorvosok meg zólógusok, és lebasznak, hogy ez nem sirály.
én nem tudom, miez (sas!), de azt tudom, h azt a piros folT basztatják a fióK, és akkor apu meg anyu visszaokádják nekik a koszT
ők meg azt nagy örömmel feleszik, ettől nőnek nagyra.

Gaga,
nem értek veled egyet, sztem a nem durva színmanipulálás (pláne, ha nem csak egy részletet érint) nem "csalás"
csalás az, ha mondjuk Laga kiszedte volna belőle a sarkot levágó horgászbotot pl.
vagy pl ha kiszedted volna a tihanyi tornyok közül a repülőt.
de erről lehetne beszélgetni sokat, sztem a színhúzás belefér, és sok esetben hozzátesz a kép értékéhez

Lagavagyok 2009.11.11. 18:20:39

Sajnos a horgászbottal nem tudtam mit kezdeni, mert közben fel sem tűnt. Arra viszont várnom kellett pár percet hogy végre erre fordítsa a fejét, mert valamilyen rejtélyes oknál fogva ezek úgy érzik magukat jól ha hátrafele nézegetnek. :)

Ha tudnám használni a gépemet nem kéne cseszekednem a (Shadows/Highlight) -al :D:D
Sokszor nincs idő fehéregyensúlyt satöbbit állitgatni, főleg akkor, ha a téma mozog (úgyértem élőlény)
Ilyenkor mi a teendő? Gyors helyzetfelismerés után villámkézzel szetápolni a menüben témátcsekkolás újrakomponálás ... vagy dirr autómatára és csett ?

puss 2009.11.11. 22:05:45

hát igen, örök probléma. ha az ember kurvajó fotós, meg van egy profi gépe, amin mindennek külön dedikált gombja van, biztos megoldja csípőből, mi meg nyomkodhatjuk a gépet míg el nem repül a madár...
Gábornak az utómunka-ellenzését nem tudom osztani, főleg azért nem, mert itt nem is történt módosítás a színekkel, vagy igen? horgászbot kiszedés? ha rontja a kompozíciót, nem jó ha a képen marad. nem lényeges elem, zavarja a tekintetet. de ez csak egy vélemény.
az utómunkának egyébként rengeteg fajtája van, nem sütném rá azt így, hogy fotosoppolás... hogy álltok például a vágással?

vadpig 2009.11.12. 09:06:37

ez esetben (kivételesen) én is amellett szavaznék,h monyákold ki a botot a háttérből
amúgymeg tökjó kép

a belenyúlással kapcsolatban
valóban,ha lőni kell,lőni kell,különben oda a pillanat
véleményem szerint a vágás és a színvilágon való apróbb módosítások olyan mértékben fokozni képesek a kép megtekintőjében gyúló élményt, hogy arányában nézve igenis elfogadható eljárások
viszont a kiveszemeztbeteszemazt-tal hadilábon állok,mer tessék eggyel arrébb lépni,ha vmiért nem jó a kompozíció
persze ha NAGY képet készítettél,falra kívánkozik,és belóg egy felmosónyél,aztmondom,nabumm,ha sokat számít,ok,csináld

mondom ezeket tekintettel arra,hogy ami képeket látunk magazinokban,kiállításon,netes blogokon...hát érdekelne,mennyi képhez nem nyúltak hozzá egyáltalán
és mivel az ember akaratlanul ezekhez méri magát,és próbál közeledni a prezentálható szinthez....naszóval ennek ára van

vadpig 2009.11.12. 09:09:22

arról nem is beszélve,hogy egy fotosopp poti eltolásával többszázezret spórolhat az ember az objektíven
vagyis inkább úgy mondom,h a köv 10 évben vszínű nem lesz pénzem egy L-es obiparkra,mégis szeretnék élvezhető képeket készíteni

mondom ezt úgy,h én aztán tényleg nem vagyok fotosopp-bubus

hetye 2009.11.12. 09:51:12

igen, a képnek a valóságot kell ábrázolnia, és ha ott volt a felmosónyél, akkor az ott volt.
kivételek persze mindig vannak :)

a vágás az sztem tök rendben van, mert ha a valóságnak csak egy kisebb szeletét mutatjuk, azzal semmi gáz nincsen
a színtekerés meg egy technikai eszköz a kezünkben, amivel esetleg a gép rossz beállításait tudjuk utólag korrigálni. ez ugye csak a kép egészére egyenlő mértékben használva nem csalás. pl a legtöbb ilyen művelet felfogható úgy is, hogy egy más érzékenységű/színvilágú filmet fűztél a gépbe a fotó előtt.
az olyan hibák javítása, mint a pixelhiba vagy porszem nyoma a CCD-n, meg egyenesen kötelező, ilyeneket benne hagyni sztem igénytelenség.
nekem pl egy csomó ilyenem van, majd keresnem is kellene egy szervízt, mert a 10 mp-nél hosszab expós képekkel mindig kurvasok dolgom van :)

azt mondjátok meg inkább, mit fotózott le Laci! :)

Malvin_ 2009.11.12. 10:33:36

@Lagavagyok:

Tipikusan erre való a raw formátum. Ha csak egy programozható gomb volna a vázon, oda én a raw/jpeg switchet tenném. Ekkor nem kell baszakodnod a fehéregyensúllyal, szaturációval, zajszűréssel stb., mindent megoldhatsz a kép elkészülte után (csak az iso-t nem, az hardveres asszem).

És ez szerintem fontos a fotosopp vitában is: akármekkora fotosopp ellenség exponál, a szenzorból elsőkörben egy 12 (jobb vázakon 14) bites nyers adat olvasódik ki (raw fájl). De ha Neked a menüben a jpeg mellett van a pipa, akkor kezdődik az (automata) fotosopp. Annyi a különbség, hogy a paramétereket a gép számolja, nem Te húzod a csúszkát. Alapból eldob a gép 4 bitet a 12-ből, a maradékon meg temérdek egész képes színkorrekciót végez (sőt, amióta létezik Acitve D-lighting, azóta nem csak egész képes).

Olyan, hogy képmanipuláció nélküli jpeg kép, nem létezik. Vitatkozni azon lehet, h a felmosórongy vagy horgászbot mehet-e vagy nem. Szerintem igen.

Malvin_ 2009.11.12. 10:35:26

Javítok:
Vitatkozni azon érdemes, h a felmosórongy vagy horgászbot mehet-e vagy nem. Szerintem igen.

vadpig 2009.11.12. 12:05:46

így már azért keményebb :)

puss 2009.11.12. 19:52:44

érdekes, amiket írtok. a vágás mindenkinél ok, a színmanipulálás már van akinél kiveri a biztosítékot, a képelemek eltüntetése meg pláne. és mindez a kép témájától függetlenül.
állítólag a legdurvább beavatkozás a képbe pont a vágás, az ortodoxok szerint. fények, színek optimalizálása legtöbb helyen működik. nem is ez a lényeg, amennyi fotós közösség, pályázat, annyiféle szabályozás.
szerintem a legfontosabb szempont a fotó témája, illetve a megjeleníteni kívánt hatás. vannak olyan témák, ahol a képelemek módosítása nem elfogadható (riportfotóba képelemek beillesztése), viszont ugyanezen a képen a kontraszt növelése nem durva beavatkozás. egy állatfotónál talán mindez pont fordítva van, ág a háttérben, ha zavaró, repül. viszont nem illik a kanárisárga madárnak türkizkékre festeni a tollait. és persze mindezt felülírhatja a megjeleníteni kívánt hatás, de az már talán csak saját szórakoztatásra...
jó, hogy Malvin felhozta a nyers formátumot, mert szerintem is nagy hibát követ el az (főleg kezdőként), aki rögtön tömörített formátumban készít képet, elesik egy csomó korrekciós lehetőségtől. és itt most nem szétfotosoppolásról beszélek, hanem olyan egyszerű munkákról, amik az analóg technikában is mindennaposak voltak.
a kép amúgy határozottan jobb bot nélkül. szerintem.

puss 2009.11.12. 19:53:34

ez így már Dali... :)

vadpig 2009.11.13. 07:55:19

sztem alapvetően a legegyszerűbb az alapján megítélni a monyákok fajtáit,h mi az,amit analóg módszerrel is meg lehet tenni
tudtommal vannak technikák képelemek kiszűrésére/betoldására ott is,de mégiscsak ez áll a legtávolabb a történelmi gyökerektől

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

süti beállítások módosítása