Lajcsi fényképezőgépet keres

2009.12.08. 11:54 | vadpig | 11 komment

Lajosom gondolkodik, h mit végyen az elhunyt, régi kenon (nem...hp!) kockakompakt helyére, ha egyszercsak adódik majd a pénzügyi fedezet

A bejegyzés trackback címe:

https://macskapicsa.blog.hu/api/trackback/id/tr961583100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadpig 2009.12.08. 11:59:42

mire szeretnéd majd használni és mennyit szánnál rá?

Tarcali Szamuráj 2009.12.08. 13:25:46

Szevasztok paparazzik! :-)

Köszönöm Krisztofóró, hogy a ti kis közösségetekben létrehoztál egy "Adjunk tanácsot Lajcsikának" posztot. :-)

Szóval, szeretnék 2010-ben az év fotósa lenni a Nat. Geo.-nál :-))))

Régóta gondolkodom már, hogy vegyek egy "normálisabb" gépet a HP 935 - ös masina után. Leginkább természetfotókat szeretnék csinálni vele, meg majd a csupasz csajokat lövöldözni a bányatón:-) Természetesen nulla a tudásom fotózással kapcsolatban, de majd tanulok tőletek :P Ahogy a lehetőségeimet látom most, durván olyan 100-150 tallért szánok majd rá.

Tanítsatok! :-)

Üdv:

Lujo san

vadpig 2009.12.08. 13:38:45

előzetes beszélgetésünk során én annyit mondtam Lajosnak, h szerintem tanulni a legjobb megoldást egy komolyabb bridge gép jelentene, mivel iszonyat praktikus kis cuccok (nagy optikai zoom, minden funkciót tudnak, némelyiknél HD videóval is lehet szórakozni...mégsem kell 400 literes hátizsákban hordani a felszerelést)

ha tükröset, akkor meg úgy érdemes, h új váz, használt obik
mondom ezt úgy, h én ha újrakezdeném, biztosan egy 300-350d használt vázat vennék (ütni-vágni-tekergetni)

hetye 2009.12.08. 14:10:10

lajos, az a 350d váz, amit korábban mindtam, már elkelt.
vaterán nézz körül.

Lagavagyok 2009.12.08. 14:25:46

Szerintem a Panasonic Lumix FZ30 (ami épp nekem van-mondjuk ez elég régi már ...) vagy FZ50 tökéletes lenne Lujónak.
Arra is jóugyeha barcogást fotózna az ember, de bogárpöcsöt fókuszálni is elegendő.

puss 2009.12.09. 23:51:25

Szevasz Lajcsi!
Örülök, hogy téged is látunk a blogon!
A digitális fotó magazin minden karácsonykör közzétesz egy jó pár oldalas vásárlási tanácsadót, amiben gépek, kiegészítők, nyomtatók, meg kb minden van. Ez a következő kategóriákat állítja fel:
1.kompakt-ultrakompakt
2.okos kompakt
3.utazókompakt
4.vízálló gépek
5.bridge kamerák
6.belépő tükörreflexes
7.haladó dslr
8.profi dslr
9.presztízskamerák
Ha a kategóriát belőtted, onnantól könnyebb a konkrét típust kiválasztani! Amiket leírtál abból kb. a 2.,3. és 5. kategória jön szóba.
A kettesből a Canon G11-et és a Ricoh-okat mindenképp megnézném. Hármasból talán inkább Panasonic(TZ), az ötösből pedig Nikon(P90), Panasonic(FZ) és talán a Sony(HX1) jön szóba. Szerintem.
Remélem látunk képeket, hamarosan!

Malvin_ 2009.12.10. 13:18:07

Wellcome Louis!
Mintha abban a csónakban eveznél, mint én egy éve. Én akkor egy Panasonic FZ-50-t vettem, akkor az volt a bridge-k "csúcsa".
Ezt azóta jól meg is bántam. Ha most lenne annyi pénzem, mint Neked, egy Nikon D40 vázat, egy fix 50-es/1.8-as lencsét és egy fasza külső vakut vennék. De könnyen lehet, hogy ez Neked egyáltalán nem jönne be.

Én azt javaslom, kérj valakitől egy tükörreflexest, vidd el egy hétvégére és játsz vele. Kölcsön adom szívesen a bridge-emet a következő két hétben, hogy egy ilyet is kipróbálj.
Körülbelül olyan kérdésekre kéne megtalálnod a választ ez alatt, hogy:
-mennyire kell neked LiveView (pl makróhoz sokaknak nagyon kell, van aki meg leszarja. Belépő DSLR-ben nincs, bridge-ben van)
-mekkora zoom tartományt használsz (készíts 100 képet és utána nézd meg őket, ha pl. 18-100 ig, akkor nem kell ultrazoom)
-természetfotóhoz jól jöhet egy nagy sebességű kamera >3-4 fps
-mennyire fontos a szenzorméret (fotózol-e magas ISO-n)
-mekkora a kezed, mit tudsz megfogni kényelmesen, mennyire idegesít, ha folyton 2 kiló húzza a válad
-fontos-e, hogy 5000 megapixel legyen, vagy leszarod
-legyen strapabíró, vízálló, vagy tudsz vigyázni rá
-videó stb.

ha ezeknek a felére válaszolsz, már sztem tudunk mondani egy konkrét típust

Amúgy én március környékén eladom a gépem. Vettem hozzá minden szart: UV szűrőt, polár szűrőt, makró előtétlencsét, adaptert, táskát...
bizniszelhetünk ;)

puss 2009.12.14. 21:22:48

na hogy állunk, mester?

vadpig 2009.12.15. 08:59:59

sztem hirtelen ennyi infó a maradék elképzelését is elsöpörte a szamurájnak :)

Tarcali Szamuráj 2009.12.15. 12:07:32

Itt vagyok, itt vagyok!:-)

Iszom szavaitok!:-) Plussz olvasgatom serényen a gép teszteket! Van sok fasza gép ebben az árkategóriában, szal lehet válogatni hál' az ígnek.

Inikó
süti beállítások módosítása