zabszilva

2011.08.19. 17:28 | vadpig | 4 komment

20d, 55-250 IS, 1/640s, f5.6, iso200, 187mm

állvány, kioldózsinór

 

„ha a kökényvirágnak vizét vészed, az öklelést, oldalfájást, nyilallást meggyógyítja”

Melius J. Péter Herbáriuma

A bejegyzés trackback címe:

https://macskapicsa.blog.hu/api/trackback/id/tr173165376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puss 2011.08.20. 11:02:17

Nekem is nagyon tetszik, vinyettálás is pont jó! Mi volt a háttér, ami ilyen szép meleg?
Három apró megjegyzés: Bemozdulás bal oldalt hangyányit zavaró. Bogyó sötét oldalán húznék egy kicsit az árnyékos részekből. Én úgy komponáltam volna, hogy a bogyó sehol se kerüljön átfedésbe az ággal, persze ha ez kivitelezhető...

vadpig 2011.08.22. 08:06:28

a háttér egy reggeli (6-f7) fényekben úszó perjés rét volt, egyébként húztam kicsit asszem a szaturáción, h ilyen tónusa legyen, de alapból sem volt rossz
a vinyettálást egyszerűen az objektív szűk tulajdonságai okozzák, nem mesterséges
igen, valóban zavaró, próbálkoztam is bővíteni az éles zónát (nem bemozdulásról van szó) már a helyszínen, de azokkal a verziókkal meg más gond volt
bogyó árnyékos oldala jogos
komponálni nem nagyon tudtam volna másképp, m akkor elvesztem a hátteret (meg akkor a bogyó a levélkét takarta volna el)

Malvin_ 2011.08.22. 10:19:37

nagyon tetszik, imádom ezeket a színeket. honvágyam lesz tőle :)

ha kritizálni akarom, akkor közelebb mentem volna, h a levél is és a harmatcseppek is jobban érvényesüljenek és az egészet behúztam volna egy picit jobbra

a vignettálás az alapfunkció az ilyen kitobjektíveknél. kb 3 dolgot tehetsz ellene. a legkézenfekvőbb, h zárd le az appertúrát. ez az 5.6 gondolom a legtágabb ezen a fókusztávolságon. ha háttér elég messze volt és mondjuk nem fújt a szél, semmi nem indokolja, h így kinyisd. ezáltal a mélységélességet is megnövelted volna és az ág bal vége is éles lenne.
a második opció - ha már otthon vagy - fotosop vagy lájtrum. mindegyikben van lencse korrekciós filter, ami elég ügyesen leszedi a vinnyettálást.
de mind helyett a legjobb megoldás, h hagyd otthon a kitobjektívet és tedd föl végre a fasza 50-esedet.
süti beállítások módosítása